Jak wzbudzić w pracownikach ducha współpracy?
Jak wzbudzić w pracownikach ducha współpracy? Reviewed by Momizat on . Menadżerowie często nie wiedzą, co motywuje ich pracowników do pracy. Jest to dużym błędem, ponieważ wiedza ta pozwala na stworzenie lepszych warunków pracy dla Menadżerowie często nie wiedzą, co motywuje ich pracowników do pracy. Jest to dużym błędem, ponieważ wiedza ta pozwala na stworzenie lepszych warunków pracy dla Rating: 0
Jesteś tutaj: Home » Sukces i motywacja » Jak wzbudzić w pracownikach ducha współpracy?

Jak wzbudzić w pracownikach ducha współpracy?

Jak wzbudzić w pracownikach ducha współpracy?

Menadżerowie często nie wiedzą, co motywuje ich pracowników do pracy. Jest to dużym błędem, ponieważ wiedza ta pozwala na stworzenie lepszych warunków pracy dla podwładnych, którzy mogą bardziej zaangażować sie w wykonywanie obowiązków zawodowych. Czy do wspólnej pracy w zespole zachęca nagroda, czy wizja uniknięcia kary? Badania psychologiczne dokonywane na Uniwersytecie Harwarda pokazują, że przysłowiowa „marchewka” działa na podwładnych znacznie lepiej w przypadku zachęcania ich do wspólnej pracy na rzecz wyższego dobra, niż „kij”. Perspektywa nagradzania wywołuje u ludzi motywację do wypracowania kompromisu w zespole projektowym.
Co więcej, taka zasada sprawdza się nie tylko w psychologii pracy, ale również w życiu codziennym. Chętniej na przykład razem gotujemy, czy sprzątamy dom, jeśli wiemy, że możemy dostać pochwałę od domowników, czy też razem spędzić czas na przyjemnościach.
Skłonności do efektywnej pracy w zespole jest większa, gdy czeka nas nagroda. Automatycznie, jeśli wiemy, że za brak podjętej współpracy możemy zostać ukarani, być może ją podejmujemy, ale nie pracujemy w sposób zaangażowany, wkładając w wykonywanie danych obowiązków wystarczająco serca i duszy.
Psycholodzy twierdzą, że pomoc osobom niespokrewnionym z nami, czasem zupełnie obcym, jest wyrazem bezinteresowności. Nie oczekujemy niczego w zamian, ale uzyskujemy coś niematerialnego – wyższe poczucie własnej wartości i spełnienie. Chcemy pomagać, aby wiedzieć, że jesteśmy dla innych przydatni, a nawet niezbędni. Wielu psychologów wskazuje, że osoby pomagające innym, podświadomie liczą na to, że jeśli im samym będzie potrzebna pomoc, inni odwdzięczą się im w ten sam sposób. W pracy zawodowej motywowanie pozytywne zazwyczaj będzie lepszym sposobem na motywowanie pracowników do bardziej wytężonej pracy zespołowej, niż karanie ich za brak zaangażowania. Ważne jest, aby pracownicy wiedzieli, po co pracują, jakie efekty mogą osiągnąć i co ich czeka, jeśli zrealizują wizję projektową menadżera. Jeśli są świadomi tego, że dokończenie projektu będzie wiązało się z premią, dodatkowymi dniami wolnymi, czy choćby z pochwałą na forum firmy, szybciej zmobilizują się do działania w grupie. Ich duch współpracy zostanie obudzony, co wzmoże ich wspólne wysiłki do osiągania tych samych, spójnych celów.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Zostaw komentarz


Wokolkariery.pl - wszelkie prawa zastrzeżone
Kontakt | Polityka Cookies
Scroll to top