Jakie drzwi sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych?
Jakie drzwi sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych? Reviewed by Momizat on . Pomieszczenia biurowe są pokojami, w których przebywają pracownicy wykonujący swe prace biurowe. Do biur przychodzą również w różnych sprawach interesanci, klie Pomieszczenia biurowe są pokojami, w których przebywają pracownicy wykonujący swe prace biurowe. Do biur przychodzą również w różnych sprawach interesanci, klie Rating: 0
Jesteś tutaj: Home » Własny biznes » Jakie drzwi sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych?

Jakie drzwi sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych?

Jakie drzwi sprawdzą się w pomieszczeniach biurowych?

Pomieszczenia biurowe są pokojami, w których przebywają pracownicy wykonujący swe prace biurowe. Do biur przychodzą również w różnych sprawach interesanci, klienci czy kontrahenci biznesowi.

Każde pomieszczenie powinno być czytelnie oznaczone numerem lub nazwą, która powinna znajdować się na drzwiach do pomieszczeń biurowych od strony wejściowej lub korytarza. Łatwo będzie trafić do sekretariatu, gabinetu szefa czy pokoju księgowej, jeżeli będą one prawidłowo oznakowane Jakie więc drzwi sprawdzą się w tych pomieszczeniach?

Przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z § 22 ustawy 1 wymiary otworów drzwiowych w pomieszczeniach przeznaczonych na biuro powinny być uzależnione od ilości pracowników w tych pokojach pracujących. Wymiary otworów drzwiowych określone są w Polskich Normach (w skrócie PN), natomiast sposób ich otwierania w pomieszczeniach biurowych jak i pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych powinien być zgodny z przepisami ochrony przeciwpożarowej i techniczno-budowlanymi.

Drzwi zamontowane w pomieszczeniach biurowych muszą spełniać warunki bezpieczeństwa, a więc nie powinny stwarzać żadnych zagrożeń dla osób tam wchodzących i wychodzących. Powinny bez trudu otwierać się i zamykać, a drzwi z mechanizmem mogą informować użytkowników o sposobie ich otwierania, np. przy pomocy napisów „pchać” i „ciągnąć”. Zdarza się, że w niektórych budynkach pomieszczenia biurowe posiadają system zamykania drzwi uniemożliwiający osobom obcym samowolne wejście/wyjście, wówczas drzwi takie powinny być zaopatrzone w specjalne zamki uniemożliwiające wejście lub wyjście, a pracownicy wcześniej o tym powiadomieni.

Ważną kwestią są drzwi wejściowe do budynku (sprawdź ofertę firmy Stolbud), w którym znajdują się pomieszczenia biurowe. Powinny one jednoznacznie wskazywać miejsce wejścia do budynku, a także dotarcie do drzwi wejściowych powinno być przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.
Drzwi wyjściowe stanowiące wyjście ewakuacyjne muszą być otwierane na zewnątrz budynku, wymagania te ściśle precyzują odpowiednie przepisy. Dobór odpowiednich drzwi do pomieszczeń biurowych jest więc uzależniony od określonych w przepisach warunków. Spełnienie określonych normami przepisów pozwala na bezpieczne użytkowanie drzwi zarówno przez osoby tam pracujące jak też osoby korzystające z zewnątrz, które w różnych sprawach muszą odwiedzać biura i urzędy.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Zostaw komentarz


Wokolkariery.pl - wszelkie prawa zastrzeżone
Kontakt | Polityka Cookies
Scroll to top