Marka kandydata na pracownika
Marka kandydata na pracownika Reviewed by Momizat on . Przy podejmowaniu decyzji zakupowych kierujemy się wieloma czynnikami, istotnymi w naszym odczuciu. Sprawdzamy w pierwszej kolejności cenę produktu, ale nie tyl Przy podejmowaniu decyzji zakupowych kierujemy się wieloma czynnikami, istotnymi w naszym odczuciu. Sprawdzamy w pierwszej kolejności cenę produktu, ale nie tyl Rating: 0
Jesteś tutaj: Home » Praca i kariera » Marka kandydata na pracownika

Marka kandydata na pracownika

Marka kandydata na pracownika

Przy podejmowaniu decyzji zakupowych kierujemy się wieloma czynnikami, istotnymi w naszym odczuciu. Sprawdzamy w pierwszej kolejności cenę produktu, ale nie tylko. Liczy się jego marka, funkcjonalność, czy też opinie na jego temat wśród innych konsumentów. Marka towaru ma dla nas niebagatelne znaczenie. Szybciej sięgniemy po produkt nam znany, z silną marką, niż taki, którego marka nic sobą nie przedstawia.
Z podobną sytuacją mamy do czynienia w procesach rekrutacji, tyle że na miejscu konsumenta znajduje się pracodawca, zaś „produktem” są potencjalni pracownicy. Kandydat na pracownika powinien więc zadbać o to, aby jego marka była jak najlepsza. Jak tego dokonać?
Pracownik musi posiadać wysokie umiejętności handlowe, aby zaprezentować się pracodawcy z jak najlepszej strony i wykształcić w nim potrzebę zatrudnienia na dane stanowisko pracy właśnie jego osobę. Bezrobotni powinni dołożyć wszelkich starań do tego, aby pracować na własną, silną markę. W tym celu powinni kreować świadomie swój wizerunek. Obecnie jest to możliwe przede wszystkim w sieci internetowej. Często zapominamy o tym, że pracodawca z łatwością może sprawdzić, czym zajmuje się prywatnie lub służbowo osoba aplikująca na stanowisko pracy w jego firmie. Wystarczy uruchomić popularny serwis społecznościowy, aby w kilka minut zweryfikować, z kim rekruter ma do czynienia.
Świadome kreowanie wizerunku kandydata na pracownika spowoduje, że jego nazwisko stanie się marką, pozytywnie odbieraną przez pracodawców i całą branżę. Cenne marki wyróżniają się na tle innych, konkurencyjnych produktów. W ten sam sposób powinien postępować bezrobotny. Rozpoznawalność jest w cenie na rynku pracy, choć powinna ona mieć zawsze pozytywny wymiar. Znakiem rozpoznawczym pracownika może być oryginalne, kreatywne CV, czy też fakt, że po złożeniu CV zawsze dzwoni do pracodawcy z pytaniem, czy jego dokumenty dotarły i kiedy może spodziewać się wstępnych decyzji rekrutacyjnych. Budując markę pracownika idealnegow danej branży należy podkreślać swoje silne strony, wyróżniające kandydata na tle konkurencji.
Konsekwencja w kreowaniu swojego pozytywnego wizerunku w branży, w której chcemy pracować, jest bardzo ważna. Nie można przedstawiać w CV siebie, jako poważnego menadżera, profesjonalistę, który jest odpowiedzialny i solidny w pracy zawodowej, podczas gdy jego profil na Twitterze czy Facebooku wskazuje, że nie stroni od szalonej zabawy i chętnie dzieli się wrażeniami z imprez z całym światem.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Zostaw komentarz


Wokolkariery.pl - wszelkie prawa zastrzeżone
Kontakt | Polityka Cookies
Scroll to top