Zrozumieć rekrutera
Zrozumieć rekrutera Reviewed by Momizat on . Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną jest sygnałem tego, że pracodawca czy rekruter, przeprowadzający proces rekrutacji, interesuje się naszą skromną osobą. Na Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną jest sygnałem tego, że pracodawca czy rekruter, przeprowadzający proces rekrutacji, interesuje się naszą skromną osobą. Na Rating: 0
Jesteś tutaj: Home » Sukces i motywacja » Zrozumieć rekrutera

Zrozumieć rekrutera

Zrozumieć rekrutera

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną jest sygnałem tego, że pracodawca czy rekruter, przeprowadzający proces rekrutacji, interesuje się naszą skromną osobą. Na pewno każda osoba idąc na rozmowę kwalifikacyjną chciałaby wiedzieć, co myśli rekruter. Wówczas mogłaby odpowiadać na jego oczekiwania w 100% i zyskać największe szanse na zatrudnienie. Niestety, nie można czytać w myślach, ale można spróbować postarać się wniknąć w sytuację rekrutera i zrozumieć drugą stronę procesu rekrutacji. Jeśli uda nam się to zrobić, to wtedy o wiele łatwiej przyjdzie nam spełnić wymagania rekrutera.

Przede wszystkim, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, kto w oczach osoby rekrutującej jest najlepszym, idealnym kandydatem na pracownika? Taka osoba powinna być świetnie przygotowana do rozmowy kwalifikacyjnej, świadoma swojego potencjału, mająca określone kompetencje i skonkretyzowane cele zawodowe. Dodatkowo, kandydat powinien mieć właściwą motywację do podjęcia pracy i konsekwentnie dążyć do realizacji wcześniej wytyczonych priorytetów.

Osoby, które już nie raz w swoim życiu przeprowadzały rekrutację wiedzą, jakie błędy najczęściej popełniają kandydaci na pracowników. Sami potencjalni pracownicy również powinni się z nimi zapoznać, aby wiedzieć, czego unikać w procesie rekrutacyjnym. Brak przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej jest jednym z głównych błędów, jakie popełniają osoby poszukujące pracy. Nie wiedzą, na jakie stanowisko aplikują, ani jaki charakter ma działalność firmy, w której chcą zdobyć posadę. Jeśli takie błędy wyjdą na światło dzienne w pierwszym etapie rozmowy kwalifikacyjnej, dana osoba zostanie po prostu z niej wyproszona. Rekruter nie będzie zadawał jej więcej pytań.

Do najczęstszych błędów kandydatów na pracowników zalicza się też nadgorliwość i brak cierpliwości. Rekruter chcąc zatrudnić odpowiednią osobę musi rzetelnie ocenić kandydatów, co wymaga czasu. W wielu przypadkach kandydaci tego nie rozumieją i wydzwaniają do firmy z pytaniami o wyniki rekrutacji. Jeśli telefony i wiadomości mailowe ze strony kandydata powtarzają się nagminnie, wówczas pracodawca szybciej zniechęci się do zatrudnienia danej osoby.

Trzeba pamiętać, że rozmowa kwalifikacyjna jest okazją do tego, aby zweryfikować kompetencje kandydata na pracownika. Jeśli rozmowa jest dwustronnym dialogiem, a nie jedynie serią pytań i odpowiedzi na nie, jest to dobry znak dla osoby poszukującej pracy.

10.00 avg. rating (89% score) – 1 vote

Zostaw komentarz


Wokolkariery.pl - wszelkie prawa zastrzeżone
Kontakt | Polityka Cookies
Scroll to top